Monica Dincă

profesor pentru învățământul primar

Am 42 de ani, dar de-abia după 30 am început să descopăr un sens mai profund al vieții. Și nu întâmplător, ci pentru că atunci am devenit mamă, iar asta a schimbat totul. Apoi am descoperit pedagogia Waldorf și am susținut proiectul de creare a unei școli noi în București. Firesc și pe negândite am devenit pedagog afterschool în această școală (perioadă în care am susținut un atelier de limba franceza și unul de meșteșuguri și gospodărit), ca după 2 ani să devin învățătoare, asumându-mi un rol pe care-l consideram plin de responsabilitate și foarte dificil. Cred că poți să-ți dorești să fii învățător, să urmezi parcursul profesional necesar, dar de fapt ajungi învățător doar atunci când ești validat de copii ca om și pedagog. Și când poți să-i iubești și să-i însoțești cu dăruire și înțelegere pe drumul lor.

Parcursul meu profesional a început la ASE București, secția Relații economice internaționale, apoi am lucrat mai mulți ani pentru diferite companii și ca traducător (din limbile engleză și franceză) și am absolvit cursuri variate în domeniul economic și de coordonare proiecte.

În 2014 am absolvit cursurile de formare pentru învățători Waldorf organizate de Federația Waldorf din Romania, în 2017 am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității Transilvania din Brașov – secția Pedagogia învățământului primar și preșcolar, iar în ultimii ani am participat la multe alte seminarii, cursuri și conferințe pe teme de educație și dezvoltarea copilului, în țară și nu numai.

Ca părinte și pedagog, cred cu tărie în puterea exemplului personal și în implicarea în educație pentru o societate mai bună și, cu emoția mutării într-un oraș nou și într-o școală nouă, îmi asum cu bucurie sarcina de îndrumător al unei clase pregătitoare și de susținător al comunității din jurul clasei și școlii.